lördag 10 januari 2009

En krasslig Ferry ger oss pengar

Lägger till ett skidskyttespel där jag spelar emot vårat svenske hopp Björn Ferry:

Michael Greis - Björn Ferry: Greis kommer först
Odds: 1.70(Betsson)
Insats: 5/10 Units
Resultat: Greis kom inte till start, således Void

Här ligger Betsson riktigt fel tycker jag och det här känns som ett riktigt värdespel. Bet365 har tex. 1.50 på Greis i samma duell.

Ferry har varit krasslig hela veckan och avstod bland annat staffetten i Torsdags pga. detta. Här är ett citat från Ferrys blogg tidigare i veckan:

"Vilket förbannat snorande!

Jag hann bara inse att jag var frisk så slog förkylningen till igen. Mitt tålamod är inte alltid det bästa, men att herren Jesus Kristus i himmelen skulle ge mig SÅ stora doser i tålamodsträning hade jag inte räknat med.

Det blir ingen stafett för mig i Oberhof på torsdag, jag hasar runt sprint och masstart och hoppas att formen är tillbaka i dugligt skick till Ruhpolding."

Känns inte som Ferry kommer gå för fullt pga. det skick han troligen är i. Greis är en kompetent åkare som presterade bra ifjol och kom på en 3:e plats i den totala världscupen. Sprint är disciplinen idag är där är har Greis varit okej i år utan den riktiga fullträffen. 6:a, 8:a och 14:e plats är placeringarna i årets sprinter. Greis bör smiska Ferry här.

Inga kommentarer: