fredag 9 januari 2009

AIK lekte stundtals med Mora

Mitt tips för kvällen vara att spela den raka på AIK i matchen mot Mora och jag ångrar att jag inte lyckades utnyttja tiden lite bättre så jag kunde lagt upp en rek i förmiddags för trots resultatet 3-2 så var det stundtals klasskillnad. Trots 23-4(!) i skott i första perioden lyckades AIK endast göra ett mål och det tack vare fantastiskt spel av Robert Kristan. En riktig klassmålis.

En rolig kommentar för mig som AIK:are var följande som Moras assisterande Göran Tärnlund myntade efter matchen:

"- Många av våra spelare såg lite nervösa ut och uppträdde ängsligt. Att gå in och spela inför 6000 galna AIK-fans verkade påverka oss och det såg väl spänt ut."
Då blir man riktigt nöjd som motståndarsupporter.

Detta inlägg blev lite off topic men det får bli så. Ska grotta ner mig i NHL nu och se om jag kan hitta något spelvärt.

Inga kommentarer: