söndag 30 november 2008

PSG är räddningsplankan

Efter ha slitit mitt hår över linjedomarens blindhet och van Persie i största allmänhet testar jag ett spel på laget från den franska huvudstaden:

Rennes - Paris SG 2:a
Odds: 3.60(Expekt)
Insats: 3/10 Units
Spelstopp: 21:00


Toppmöte i den franska ligan med ett bortalag i riktig toppform. Spelade PSG i Torsdags då de svek mig men jag tror mycket av det sveket berodde på omotiverade spelare(Också att man sent meddelade att man vilade den fenomenale Makélele). Idag är det ligan som gäller och då är det naturligtvis toppmotivation. I ligan har PSG gått som tåget på sistone och har 3 raka segrar där. Idag är det fenomenala anfallsparet Hoara och Guily tillbaka vilket bådar gott för alla Parisare.

Rennes då? Faktum är att Rennes ligger före PSG i tabellen och har varit riktigt starka hemma. 5 vinster 3 oavgjorda och 0 förluster förstärker den tesen. På senaste tiden har det dock formen svajat lite och man har inte vunnit lika mycket. Rennes saknar ikväll den duktige anfallaren Thomert som gjorde mål i förra matchen och skadade sig sedan. Rennes har i övrigt ett duktigt lag och om det ska gå vägen för PSG ikväll får man se upp för den PSG-fostrade Leroy.

Matchen visas på Viasat Fotboll för den som har den. Själv ska jag sitta titta på en halvtaskig stream.

Inga kommentarer: